Capela do Carme


Capela de Nosa Señora do Carme de Bastavales

Formando conxunto coa igrexa de San Xiao de Bastavales, quedando detrás desta e a unha maior altura, atópase a pequena capela do Carme. Datada de principios do século XVIII, o cal se aprecia nunha inscrición que corre polo arco triunfal e na que se acentúa unha leve reforma: Edificada en 1706 por el Dignísimo rector L.D. Juan Santos Viera a sus expensas y de los devotos del Carmen de 2 lenguas de radio. La reparó en 1869 un protegido de la Virgen.

O seu gran valor histórico-artístico reside no feito de ser un dos primeiros santuarios galegos adicados a advocación mariana, algo que comezará a difundirse amplamente a partires da primeira metade do século XVIII.

A pesar de ser considerada capela polas pequenas dimensións da mesma, a súa feitura na que incluso consta dunha torre de campás propia a que se accede por un dos laterais, e unha pequena bóveda interior con cúpula de media laranxa cega na parte correspondente ao cruceiro; amosa unha planta rectangular de nave e entrada única.

O retablo que a condecora, data da mesma época que a obra, podendo deberse a súa traza a Domingo de Andrade. Consta de dous corpos con tres hornacinas cada un. O máis baixo coas imaxes da Virxe do Carme, San Xoán Bautista e Santa Tereixa de Xesús. O de arriba coas da Virxe do Pilar, San Domingos e San Telmo. 

Ademais deste, tamén estarían os retablos laterais, de estilo neoclásico, coas imaxes de Santa Xertrude e Santa Escolástica.


Capilla de Nuestra Señora del Carmen de Bastavales

Formando conjunto con la iglesia de San Julián de Bastavales, quedando detrás de esta y a una mayor altura, encontramos la pequeña capilla del Carmen. Fechada a principios del siglo XVIII, lo cual se aprecia en una inscripción que corre por su arco triunfal y en la que se acentúa una leve reforma: Edificada en 1706 por el Dignísimo rector L.D. Juan Santos Viera a sus expensas y de los devotos del Carmen de 2 lenguas de radio. La reparó en 1869 un protegido de la Virgen.

Su gran valor histórico-artístico reside en ser uno de los primeros santuarios gallegos destinados a la advocación mariana, algo que comenzará a difundirse ampliamente a partir de la primera mitad del siglo XVIII.

A pesar de ser considerada capilla por las pequeñas dimensiones de la misma, su factura, en la  que incluso consta una torre de campanas propia a la que se accede por uno de los laterales; y una pequeña bóveda interior y cúpula de media naranja ciega en la parte correspondiente al crucero; muestra una planta rectangular de nave y entrada única.

El retablo que la condecora, es de la misma época que la obra, pudiendo deberse su traza a Domingo de Andrade. Consta de dos cuerpos con tres hornacinas cada uno. El más bajo con las imágenes de la Virgen del Carmen, San Juan Bautista y Santa Teresa de Jesús. El de arriba cuenta con la Virgen del Pilar, San Domingos y San Telmo. 

Además de este, también estarían los retablos laterales, de estilo neoclásico, con las imágenes de Santa Gertrudis y Santa Escolástica.

0 comentarios:

Publicar un comentario

 

Copyright © Patrimonio relixioso de Brión | Concello de Brión